Mijn naam is Paul van Trooyen en muziek is het fundament van mijn bestaan. Als kleine jongen van 7, heb ik drumles gehad. Ik ben bij de burcht in Leiden, Klaroenkorps, begonnen als klaroenspeler. In de jaren ‘70 heb ik een aantal jaren in Limburg gewoond, in het dorpje Horn. In Limburg ligt eigenlijk het grootste fundament van mijn muzikale ontwikkeling. Ik heb les genomen op de blokfluit, mondharmonica en als slagwerker. In Horn was een gelegenheidsbandje voor zowel Carnaval, feestjes en kleine partijen. Daar ben ik als drummer ingevallen en heb daar ook diverse instrumenten leren bespelen zoals trompet, bugel, bariton en trombone. In 1972 ben ik verhuisd naar de Betuwe en als Es-basblazer bij de Beusichem harmonie-lid geworden.

In Culemborg heb ik ook nog een aantal jaren in een Operettekoor gezongen. Als muzikant, op de Es- en Bes-bas, heb ik bij diverse harmonieorkesten en diverse Kapellen gespeeld, zoals Pieter Aafjes, OZOD (Oefening zij Ons Doel) en Marktaler Muzikanten enz. Wat betreft dirigeren is het voor mij allemaal begonnen in 1997.

Als ik het mij goed herinner heb ik in januari 2010 proefdirectie gedaan bij het leerlingenorkest van Harmonie Wilhelmina in Den Dungen. De harmonie stond toen onder leiding van Bart van den Goorbergh.  Sinds 2019 dirigeer ik bij Harmonie st. Cecilia uit Haarsteeg het orkest “Opmaat” dat is samengesteld met het harmonieorkest. De laatste 2 jaren ben ik de dirigent van het orkest.

Muzikanten

Concerten

Dirigent

Muziekstukken

Kom een kijken of speel mee!

Locatie: De Haarstek Haarsteeg
Mr. Prinsenstraat, Haarsteeg